miercuri, 9 februarie 2011

Examenul transesofagian

2 Decembrie 2009, ora 08:00, etajul 7, Spitalul Fundeni. Eu, mama si iubitul meu, asteptam sa vina asistenta sa ma pregateasca. Gata! Sunt pregatita! Am o bluza de pijama pe mine (mi-a dat-o asistenta, nu vroia sa-mi murdaresc camasa) o branula in mana stanga si cateva fas-fasuri de spray in gat pentru amorteala. Astept doctorul, o rog pe asistenta sa-mi mai dea cateva fas-fasuri ca sa fiu sigura ca nu o sa ma doara.
A venit doctorul, m-a rugat sa ma intind si sa ma asez pe partea stanga. Asistenta a adus un recipient metalic si mi l-a bagat sub obrazul stang, m-a rugat sa ma indoi cu capul spre genunchi si mi-a bagat in gura un separator de plastic sub care trebuia sa tin limba (sa nu o inghit).
M-am facut ''covrig''.
Doctorul si-a pregatit instrumentele (un furtun lung cu o camera de filmat in capat), apoi a inceput sa-mi indese furtunul pe gat in timp ce-mi spunea sa inghit. Dupa ce a ajuns cu furtunul in esofag, a inceput sa-l plimbe si sa-l impinga spre inima pentru a o vedea mai bine.
Trebuie sa respiri doar pe nas, saliva iti curge din gura si te intrebi "oare cat mai dureaza?"  In cazul meu a durat ''doar '' 30 de minute.
E groaznic! Nu exagerez. Chiar este groaznic.
Cu acest examen te poti prezenta la chirurg daca este cazul de operatie.
Mama si iubitul meu au fost invitati in camera si in timp ce eu ma inbracam, lor li se spunea ca pana in Aprilie sau Mai 2010 trebuie sa fiu operata.
"Cum?", "Unde?" si "De ce?" au fost intrebarile lor.
"-Va sfatuiesc sa cautati o clinica in Italia sau Viena. Noi nu avem experienta pentru o asemenea interventie in tara. Trebuie sa aveti pregatiti vreo 25-30.000 de euro, atat costa operatia" ( a fost replica doctorului).
Apoi mi-a spus sa revin intr-o saptamana pentru a lua CD-ul cu inregistrarea examenului.




http://primenet.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu